Crime scene - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas en Diana Horst - WaarBenJij.nu Crime scene - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas en Diana Horst - WaarBenJij.nu

Crime scene

Door: Klaas en Diana

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Diana

17 November 2012 | Australië, Melbourne

Woensdag 14 november
Zonder ontbijt op tijd vertrokken. In 1 van de volgende doorkomst plaatsen waar een bord stond “great coffee” gaan ontbijten. Altijd leuk als je tussen de lokale mensen bent.
Verder gereden naar Lakes Entrance waar de zon langzaam tevoorschijn kwam. In Bairnsdale wat boodschappen gedaan en toen met de veerboot naar Raymond Island een klein eiland waar veel koala’s en kangaroes zijn.
Heel erg leuk om deze in de Eucalyptusbomen te zoeken. De eerste verraadde zich door een grommend geluid te maken. We hebben er 16 in de bomen gespot en nummer 17 kwam in een zijstraat doodleuk door een voortuin wandelen. Geweldig als je deze boomklimmer ziet lopen met zijn voorpoten naar buiten gedraaid. De kangaroes keken ons na vanuit het struikgewas. Het lijken dan net de stokstaartjes van de dierentuin.
Een bewoner bood ons nog aan om in zijn voortuin te gaan staan met de camper. Hij wilde wel een kampvuur maken. Zijn we toch maar niet op in gegaan. Hij maakte ons nog attent op de aanwezigheid van een soort kleine miereneter op het eiland, (iets groter als een egel met een lange snuit). Deze hebben we ook inderdaad gezien. Het eiland was een paradijsje op zich. Met de veerboot weer vertrokken op weg naar een camping. Onderweg nog een overstekende schildpad gezien en een schaap dat plotseling over de weg rende. Het leek eerst een ree maar het was een geschoren schaap. Zo zie je maar iets zonder haar ziet er heel anders uit. Op de camping aangekomen viel dit heel erg tegen. Het leek wel een sloop bedrijf voor caravans. Dus weer op weg naar een volgende camping. Onderweg in “niemandsland”werden we aangehouden door een agent in burger die zich bezorgt maakte om een auto die met lopende motor in de berm stond. Duidelijk was dat deze auto aan een stroper toe behoorde omdat er een dood konijn aan de achterklep hing. Jachtgeweer en munitie lagen in de bak. Hij had de politie al gebeld en vroeg ons om op afstand het tafereel gade te slaan.
Hij maakte zich duidelijk zorgen. Hij vroeg als we schoten zouden horen terwijl hij op onderzoek zou gaan om dan het alarmnummer 3x0 te bellen. Het liep allemaal minder spectaculair af…gelukkig… de stroper kwam met zijn honden via het weiland aanlopen en werd door de agent ondervraagt. Deze heeft ons GSM nummer en naam nog genoteerd.
Storm in een glas water zullen we maar zeggen. Tomtommetje gevraagd om ons naar de dichtstbijzijnde camping te brengen. Een echte doorgangscamping maar goed hier kunnen we de nacht doorbrengen.
Trouwens de rode wijn uit het 4 liter kartonnen tapvaatje smaakt lekker.

Donderdag 15 november.
Op tijd vertrokken, och ja wat is op tijd als je vakantie hebt. Het enige waar we rekening mee moeten houden is dat we op 29 november de camper inleveren in Adelaide. We hoeven ons niet te haasten. We zetten onze koers naar Wilsons Promontory National Park. Een schiereiland onder Melbourne. Onderweg nog een koffiestop gemaakt in Yarram een kleine plaats met een bakker die ook lekkere koffie serveert. De toegangsweg naar het schiereiland kan maar via 1 hoofdweg. Prachtig natuur landschap. Volgens de verkeersborden attenderen ze op overstekende kangaroes, emoes, koala’s, wombats.
Een emoe al vrij snel waargenomen. Ook een miereneter liep in de berm.
Een groot reptiel liep over de weg. De aankomst in dit Nationaal Park is goed begonnen. Op de camping 2 overnachtingen geboekt. We gaan aan de wandel komende dagen. We willen namelijk ook wel eens een wombat in levende lijve zien. Camper bij de rivier geparkeerd. Erg mooie plek.
Parkieten en kaketoes vliegen je om de oren. We zijn een wandelpad gaan volgen in dit mooie gevarieerde natuurlandschap. Prachtige uitzichten. Met vermoeide knietjes weer terug. Diana zag achter de camper in de struiken een wombat rondscharrelen. Hij lijkt op een beertje. Groter als een koala. Ook een buideldier. Helemaal niet schuw. Echt super. Foto en film gemaakt.
Tegen de avond nog een paar zien rondscharrelen. Bij de camper gegeten onder toeziend oog van kleine papagaaien en meeuwen. Deze papagaaien gaan gewoon op je arm zitten. Australië is 1 groot dierenparadijs.
We hebben een plek zonder stroom. Plaatsen met stroom waren bezet.
Verlichting hebben we van de 2e accu. In het stikke donker met zaklamp naar het toiletgebouw gelopen. Een wombat en een jonkie liepen gemoedelijk over het pad. We hebben ook nog een hert gezien.
Morgen gaan we weer aan de wandel eens kijken of we nog meer kunnen zien.

Vrijdag 16 november
Vanmorgen vroeg was het koud er viel ook een bui. Het is koud voor de tijd van het jaar hoorden we. En we zitten op het zuidpuntje van Australië en als je dan zuiden wind hebt dan is het koud.
De jas aan en een wandelroute gelopen. Het zonnetje kwam af en toe te voorschijn en je merkte dat de temperatuur steeg. Het gebied is vorig jaar geteisterd door modderstromen ten gevolge van heel veel regen. Ze hebben toen ca. 300 campers met helikopters van de camping getild. Tevens zijn er bosbranden geweest waardoor hier heel veel zwart geblakerde bomen staan.
‘s Middags bij de camper in de luwte in de zon gezeten. Was heerlijk.
Vanavond kwamen de wombats weer tevoorschijn. Het is fris buiten. Mensen lopen zelfs met de muts op. Morgen gaan we naar Melbourne Joke en Theo opzoeken.

Zaterdag 17 november
Onderweg op een leuke plek in Meenlyan bacon & eggs gegeten.
Dit was al genoeg voor ontbijt en lunch ;-)
In Melbourne in de regio Heathmont naar het huis van Jan (neef van Theo) en Janna gereden. Joke en Theo logeren hier de laatste week van hun vakantie.
Leuke ontvangst met koffie en een punt Schwartzwalderkirschsnitt (scrabblewoord) gegeten. Gezellige middag bij gekletst over de belevenissen. ‘s Avonds uit gaan eten in een buffetrestaurant. Gevuld maar voldaan naar een camping in de buurt.
Morgen gaan we naar de pinquinparade.

• 18 November 2012 - 14:40

Margreet Nijkamp:

he die Klaas en Diana,

Jullie zijn al helemaal gewend aan het vrije leven, net jullie verslag gelezen. en ik vind het geweldig.
    groetjes van Hein en Margreet.

• 20 November 2012 - 22:27

De Kevertjes.:

Hoi vakantiegangers, leuk om jullie zo te volgen. We staan versteld van de hoeveelheid en de diversiteit wat er aan wilde dieren daar nog rondlopen. Ze lijken zo tam op de foto's en zo makkelijk benaderbaar. Zo te zien genieten jullie daar ook elke dag van.
    Groetjes uit Bingelder

• 22 November 2012 - 00:06

Joke:

geweldig om te zien, ben net thuis en krijg alweer zin om te gaan. Geniet nog van de reis en de temperatuur, want hier is het koud en nat. Drive safely en een big Hug van ons . Alles is verder goed hier. Dus dont worry .Heel veel plezier en tot gauw. xxxx