Regenwoud en crocodils - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Klaas en Diana Horst - WaarBenJij.nu Regenwoud en crocodils - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Klaas en Diana Horst - WaarBenJij.nu

Regenwoud en crocodils

Door: Klaas en Diana

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Diana

24 Oktober 2012 | Australië, Mission Beach

Dinsdag 23 oktober :
Vanmorgen na het ontbijt zijn we verder noordwaarts vertrokken richting de regenjungle bij Cape Tribulation. Het bos wordt steeds dichter en groener. Slingerend over de asfaltweg bij de veerboot aangekomen die ons aan de noordkant van de Daintree river zal brengen. Goed opgelet of er al een krokodil te spotten is tijdens deze tocht. Helaas nog niet gezien. Hopelijk morgen als we met een boot de rivier afzakken.
De campingbaas zei dat de kans groot is om krokodillen te zien tijdens deze boottocht. De kans zou 100 % worden als Diana mij een zetje zou geven….(ik zal ze in de gaten houden).
Langs de weg staan waarschuwingsborden voor overstekende Kasuari’s.
Een gekleurde struisvogel en redelijk aggresief. We hebben er 1 gezien en hem op de foto gezet. Op de camping bij Cape Tribulation aangekomen. Superplek. 20 meter door het bos lopen en vervolgens op een verlaten zandstrand aankomen. Ik kreeg spontaan zin in Bounty.
Omdat we deze niet hadden maar met de campingstoelen en tafel en een glas gekoelde witte wijn op het strand gaan zitten.
Vanavond naar de campingbar een biertje drinken want Theo is jarig.
Proost

Woensdag 24 oktober
Vanmorgen op tijd vertrokken weer naar het zuiden.
Bij de Daintreeriver op een solarboot een tocht op de rivier gemaakt.
We hebben grote en kleine krokodillen van dichtbij gezien.
Erg leuk want het is altijd maar afwachten of ze te voorschijn komen.
Ook mooie vogels gespot en een boomslang. Kortom een succes.
In het campertje verder naar het zuiden naar Mission Beach. Onderweg bij een wegcafe een muffin (just came out of the oven) en koffie genuttigd. Een fel gekleurde kikker loerde op afstand naar ons.
In Mission Beach waait het en is het bewolkt met een tropische temperatuur. We zitten nu in de fishbar aan de koffie en aan de WIFI met de maan recht boven ons.


  • 24 Oktober 2012 - 13:12

    Joke En Theo:

    Zo te lezen en te zien hebben jullie het echte Aussie-gevoel eindelijk ook ervaren!
    Ik hoop toch dat de hoed een echte Akubra is?
    Nou, veel plezier en watch out for spiders and other ,creepy creatures!
    Wij gaan morgen richting Mount Gambier en de Blue Lake.
    See ya!

  • 24 Oktober 2012 - 22:35

    Irma :

    Hoi pap en mam,
    Ik krijg er gewoon zelf kriebels van als ik het lees, maar al helemaal als ik de geweldige foto´s zie! Wat een avontuur zeg.. en dan te bedenken dat het pas net begonnen is..! Krokodillen, gekke vogels en nog meer aparte dieren. Wat zullen jullie je ogen uitkijken!
    Geniet vooral van alles, want dit maken jullie maar 1 keer mee. Wij zullen vanuit het kikkerlandje de reisverslagen blijven lezen en meegenieten van al het moois. En blijf foto's maken en plaatsen hè!!!

    Een hele dikke kus van mij en Pim. En een pootje van Loes.

  • 25 Oktober 2012 - 09:05

    Natascha Laven :

    Wat een geweldige foto's en een avontuur alleen al...
    geniet van je heerlijke trip daar...
    maar weet zeker dat dat gaat lukken!!!!

    we volgen jullie via deze site gezellig mee!!!

    dikke kus Natascha (collegaatje)

  • 25 Oktober 2012 - 13:46

    Maud Van Der Horst:

    Maar lekker genieten en een hele goeie en avontuurlijke reis

  • 26 Oktober 2012 - 00:52

    Fokko En Desiree Leeman:

    O wat een leuke verslagen en foto's heel mooi ik heb late dienst gehad en ik denk kijk nog even bij jullie toppie geniet ervan!
    Groejtes van ons x

  • 26 Oktober 2012 - 12:50

    Peter Hendrix:

    Hallo jullie 2 Ossi's. Die hoed staat je super Diana. Jongens, wat een avontuur. En het begint pas...Hoe bevalt de camper en het kamperen? Jullie zullen wel van elk moment genieten denk ik zo. Complimenten voor jullie dagboek en de leuke foto's. We gaan jullie ,,stalken,, ha ha.

  • 26 Oktober 2012 - 23:25

    Any Vongehr:

    Hallo jullie 2,

    ik hoef niet te vragen of het bevalt,dat heb ik gelezen.
    Ik kon jullie niet eerder mailen want ik had geen ontvangst op vakantie.
    Ondertussen ben ik weer een week thuis maar heb een beetje pech gehad.
    Tijdens het helpen bij de karavan de oprit opduwen ben ik gevallen en heb mijn
    voet gekneusd en heb een paar dagen met mijn voet hoog moeten zitten.
    Ik zat dus al zaterdags in het ziekenhuis omdat ik bij het vallen
    een raar geluid had gehoord maar er was gelukkig niks gebroken.
    Je ziet wel hoe vlug iets gebeurd is dus....... voorzichtig vooral bij die krokodillen
    Ik blijf jullie volgen en mail weer vlug,een hele dikke knuffel en tot mails.

  • 28 Oktober 2012 - 11:43

    Karin En Nico Janssens:

    Jongens wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken, geniet maar elke dag ervan en maak maar veel foto's de reisverslagen zijn heerlijk om te lezen, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klaas en Diana

Hoi medereizigers, Over 2 weken beginnen we aan onze reis naar Australië. Via waarbenjij.nu kunnen jullie meegenieten met onze reis. Als we goed internetbereik hebben kunnen we de belevenissen met jullie delen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 21680

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 01 December 2012

Australië

Landen bezocht: